241009- Och jag babblar om musikens roll i mitt liv och lite annat.

Ibland på natten fylls jag bara med så mycket känslor att jag nästan tror att jag ska sprängas.
Känslorna snurrar runt i magen och vill liksom arbeta sig ut genom fingertopparna. Det är då det
är så skönt att spela musik. Jag kom nyss underfund med att alla känslor som liksom flyter upp på
kvällen, kanske beror på all fin musik man lyssnar på, just då. Sen så får man ut alla känslor genom
att spela musik, och så blir det som ett litet kretslopp, musikens kretslopp, kärlekens kretslopp. Det
är som att mitt humör präglas så oerhört på vilken musik jag för tillfället lyssnar på. Sen så har ju mina
handlingar i olika situationer, så mycket att göra med mitt förtillfälliga humör. Så man kan ju säga att
hela min personlighet liksom har att göra med musiken jag lyssnar på.

Och jag nästan vet att jag inte varit den jag idag är, om det inte varit för musiken.





1. Musiken är blomman som lyser upp min värld.
2. Musiken är grässtrået som håller mig på hög nivå, och gör mig lite uppsnärjd i det blå.


Sen så är jag bara för oerhört glad över att den sjukdom som verkligen dragit ner
min ork under så lång tid, är så gott som borta ifrån ork & host delen av mig, istället
har den fått min hals att värka, men OCH?

På återseénde

/Hedda - MUSIKNÖRDEN!

En obetydlig kod:

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/908747/heddasofia?claim=8ueucp43mm4">hedds</a>


Kommentarer
Postat av: sanna

Tack för din kommentar:)

2009-10-25 @ 20:22:06
URL: http://thisisfreaky.blogg.se/
Postat av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Stort tack för din kommentar, den var verkligen så fin! Tack!



Musik gör mycket för mig också.. speciellt påverkar det mitt humör. Men även när jag ska göra någon grafisk design, då måste jag ha rätt musik för att kunna få inspiration.



Kram

2009-10-26 @ 11:03:03
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Helena

SV: Åh jag håller med om alla de där guldkornen :) särskilt det med att titta på folk som går på gatorna. Ibland, om jag har tid över, brukar jag bara sätta mig någonstans på stan och betrakta folk som går förbi. Undra vart dom ska och var dom har varit.



Fin blogg du har! Här kikar jag gärna in fler gånger :)



Frid!

2009-10-29 @ 15:03:18
URL: http://dukan.blogg.se/
Postat av: KKATT

vilka underbara bilder du tar! :) jätte söt blogg, verkligen!



+ jag har två tävlingar på min blogg denna veckan. där man kan vinna ett par jätte söta spetstrosor eller 100st små pyramidnitar. . dom är helt perfekta att sätta fast på skor, kläder och andra accessoarer! det kanske är någonting för dig? :>

2009-11-03 @ 15:45:42
URL: http://kkatt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0